Fremragende - 4,5 ud af 5 stjerner

Fremragende - 4,5 ud af 5 stjerner

Handelsbetingelser

Adresse: Christiansgade 4, 8000 Aarhus C

E-mail: kontakt@asmussenliving.dk

Tlf: 91 95 47 49

CVR: 43697331

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Asmussen Living modtager betaling med VISA, VISA Dankort, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

Beløbet bliver først trukket fra dit kort, efter varen er sendt af sted.

Vi bestræber os på at sende din pakke næste hverdag efter din bestilling. Vi tilstræber en leveringstid i Danmark på cirka 2-3 hverdage. I perioder med travlhed (f.eks. Black Friday eller jul) kan der forekomme længere leveringstid.

Der er gratis levering på alle ordrer.

Vi sender dine varer med PostNord eller UPS. Hvis forbrugeren ønsker en anden leveringsform, skal dette ske efter aftale og på forbrugerens egen regning.

Rettidig levering forudsætter, at det valgte transportfirma overholder den aftalte leveringstid. Det betyder i praksis, at når pakken har forladt lageret og er i hænderne på transportfirmaet, kan det i visse tilfælde og i f.eks travle perioder med mange pakker betyde en længere leveringstid, fordi transportfirmaet har meget travlt.

Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Asmussen Living kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos de benyttede transportfirmaer.

Vi leverer gratis til døren og når din pakke bliver sendt vil du modtage et tracking nummer, så du selv kan følge din pakke. Husk at tjekke at din adresse er korrekt udfyldt under bestillingen.

I tilfælde af at du ikke er hjemme ved levering, vil din pakke blive afleveret i nærmest pakkeshop. Hvis den nærmeste pakkeshop er fyldt, kan fragtfirmaet være tvunget til at aflevere din pakke i en pakkeshop med mere plads. Dette kan ske i perioder med travlhed. 

Vil du have medbestemmelse over dine pakker, kan du gøre dette hos det enkelte transportfirma: (f.eks hvor de må sætte pakken, levering en anden dag eller notere at pakken ikke må sættes ved din bolig)

UPS: https://www.ups.com/track?loc=da_DK&requester=ST/

PostNord: https://www.postnord.dk/

Vi sender mange varer hver dag. Hvis du ikke har modtaget din pakke indenfor 5 hverdage efter du har modtaget dit tracking nummer og du ikke kan se nogen ændringer under track and trace, bedes du kontakte os hurtigst muligt så vi kan undersøge sagen. 

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav

Du har 14 dages fortrydelsesret hos Asmussen Living. Din fortrydelsesret regnes fra den dag du enten har:

  1. fået din vare i fysisk besiddelse
  2. fået den sidste vare i fysisk besiddelse. Dvs. har du bestilt flere varer i en ordre, og som leveres uafhængigt af hinanden, starter fortrydelsesretten når du har modtaget den sidste vare.
  3. er der tale om levering af et produkt bestående af flere partier eller dele, starter fortrydelsesretten når du har modtaget den sidste del/parti.
  4. er der tale om en regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, starter fortrydelsesretten når du har den første vare i fysisk besiddelse.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden forudgående aftale med os.

Sådan gør du:

  • Du skal meddele os senest 14 dage efter modtagelsen, at du ønsker at annullere dit køb. Meddelelsen skal gives via vores kontaktformular, e-mail til: kontakt@asmussenliving.dk
  • Opgiv venligst dit ordrenummer, navn og email brugt ved bestilling.
  • Når du skriver til os, skal du i din kommunikation gøre det klart for os, at du ønsker at udøve din fortrydelsesret.
  • Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte at modtage varen uden at det er aftalt med os på forhånd

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Kontakt os altid inden returnering af en vare. 

Kontakt os for at modtage et returlabel – prisen for dette er gratis.

Varens tilstand når du sender den tilbage:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt som almindeligt brevpost.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb du hæfter for.

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret på en eller flere varer, refunderer vi beløbet for den eller de varer du returnerer. (undtagen eventuelle ekstraomkostninger, der opstår som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, vi tilbyder).

Er der modtaget rabat på varen, beregnes differencen inden tilbagebetaling.

Vi foretager en sådan tilbagebetaling med det samme betalingsmiddel, som du brugte i den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: https://naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@asmussenliving.dk

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos P. Asmussen Living og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Asmussenliving.dk er Asmussenliving.dk

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@asmussenliving.dk